zondag 29 juni 2014

Een "gouden" jurk!

Enkele berichten eerder vertelde ik over een jurk voor ons Laura. Ze had op het net ergens een mooie jurk gezien, dus je weet hoe dat gaat....mama kan jij die eens namaken? "Natuurlijk!"
Zo gezegd , zo gedaan! 
Ik vertrok vanuit het patroon van de 'heerlijke retrojurk' uit het grote naaiboek. Na heel veel aanpassingen en pasbeurten is ze toonbaar geworden! Ik vond een blinde rits opzij beter dan knoopjes op haar rug ( zou mooier vallen op rug) . Gevloekt dat ik heb , het keren van het rugpand enzo ... niet te doen! 
Maar soit ... weer wat bijgeleerd en met verschillende tussenpozen is ze toch afgeraakt!




Ze is er wel content mee...oef! ( ik vind net iets te strak aan haar boezem!)
Nummer 2 hier (ons Cato ) paste ook eens , voor haar is de jurk te los op haar rug.



Tenslotte nog 2 fotootjes van het cadeautje dat ik maakte voor het meisje dat dit schooljaar ons Julie haar meter mocht zijn! Prachtig toch , zo'n grote meisjes van het 6de leerjaar die elk hun petekindje van het 1ste leerjaar krijgen. En die dan met veel plezier begeleiden en helpen in de grote school! 
Voor ons Julie was dit Britt, haar grote vriendin! Ze schreef zelf een briefje en ik maakte nogmaals de Juliette I . 











Geen opmerkingen:

Een reactie posten